2009/12/13

lusse lelle

Glad Lucia! Eller vad man säger..

Strax efter midnatt i natt när jag ligger i sängen och är på väg att glida in i sömnens ljuva värld (om jag inte redan var där) får jag ett sms från min kompis Maria som undrar om jag är vaken.. "det är superviktigt.." Shit tänker jag.. vad har hänt, har någon dött? Oavsett om jag var vaken innan eller inte så var jag ju det då, och det verkade handla om liv eller död så jag svarade att jag var vaken och hon ringde upp. Gissa vad hon ville? Hon var halvt förtvivlad och ville ha altstämman till Luciasången som jag tydligen har lärt henne för närmare 6 år sedan. Haha. Jag kommer inte ens ihåg att jag lärt henne den, och jag kommer VERKLIGEN inte ihåg stämman som jag inte sjungit på 6 år när jag blir väckt mitt i natten. Men men, det är trots allt bara lucia en gång om året och hon skulle lussa för några vänner så... viktigt kanske det var. Fast man kan ju ha lite framförhållning Maria! ;) Needless to say, jag kunde inte ge henne stämman.. däremot hittade jag den i huvet imorse. Men då var det ju för sent.

Min lucia har firats utan luciatåg eller andra juliga inslag. Har inte ätit en enda lussebulle eller pepparkaka. Däremot innehöll den en trevlig hejdå-lunch+fika med Emma, lite shopping på stan å sedan fika igen, med Daniella och Chic. Mycket trevligt. Nu börjar det närma sig avresa. Däcket ska lagas under morgondagen, jag ska klaga lite och hoppas på att telenor-chefens sundsvallshjärta mjuknar lite, tisdag blir förhoppningsvis ett besök på Kagge, sedan är det onsdag och då åker jag! Norrland here i come!

Inga kommentarer: