2009/12/23

dan före dopparedan

Nej nu lägger jag ner den här analys-skiten. Jag kommer ingen vart och jag kan inte koncentrera mig i det här huset. Nu ska jag gömma undan allt vad skola heter i det mest avlägsna och mörka hörn av min hjärna. Där ska det ligga å samla damm tills jag behagar plocka fram det igen. För idag är det dan före dopparedan och jag ska slå in paket och göra julgodis. Det är faktiskt viktigare.

På tal om just julgodis kommer här ett tips på supergoda tryfflar:

Vit tryffel med lime
1 dl vispgrädde
25 g smör
300 g vit chocklad
rivet skal av lime
limejuice
florsocker

Koka upp grädde o smör, bryt ner chocklad och rör om tills den smälter, rör i limeskal och lime juice, häll i knäckformar eller gör till runda bollar som rullas i florsocker, låt stelna i kylskåp i minst 4 timmar, förvaras sedan svalt.

Superlätt och supergott!
GOD JUL! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mums! Tryfflar har jag aldrig gjort någon gång.. men jag inser att det är dags nu. God jul!