2009/12/21

farmor på fyllan?

Jag överlevde julhandeln igår. Det gick snabbare och mer smärtfritt än jag hade väntat mig. Skönt! Kom hem med alla julklappar inhandlade och jag är dessutom lite extra nöjd i år av någon anledning. Kanske för att jag i mångt och mycket lyckats undvika dessa tråkiga presenkort. Visst är presentkort roliga att få, jag brukar önska mig sådana själv, men så fantastiskt tråkigt det är att ge bort ändå...

Idag tog jag mig äntligen i kragen. Det är slut på det eviga slappandet. Inget mer liggandes i soffan framför tv:n hela dagen. Nu är det allvar! Analysen -here i come! Sakta men säkert lyckades jag idag utforma min fallbeskrivning och inledning. Ett gott dagsverke tycker jag. Så nu slutar jag för dagen. Imorgon ska jag hugga in på teorierna.

Avslutar med ett citat jag nyss blev delgiven. Min snart 96-åriga farmor, som är en beskedlig gammal kvinna, ligger på sjukhuset efter att ha ramlat och brutit både handled och ben. Min farbror som är på besök påpekar att hon är blå om händerna och frågar skämtsamt om hon varit ute och slagits. Min farmor säger: "Nej, det har jag inget minne av att jag skulle ha gjort... Ja det ska va om jag gjort det på fyllan då!"

Inga kommentarer: