2009/12/06

full rulle

Jag ogillar starkt att ta pendeln hem sent en lördagkväll. Inte för att jag inte känner mig säker. Men för att det är nåt särskilt drygt med fulla människor på ett tåg. (Fulla människor nån annanstans kan jag hantera..) Om lördagkvällarna invaderar de tunnelbanorna och pendeltågen och man får hoppa över spyor och sedan sitta där totalt omringad av högljudda tonåringar.. och man kan lixom inte fly, för hem måste man ju. Men de jobbigaste är nog fulla 40-50 åringar ändå. På nåt sätt kan man ta att fulla ungdomar är dryga, men jag personligen förväntar mig lite mer av vuxna människor. Fast klart att alla inte är otrevliga.. nejdå.. igår blev jag minsann erbjuden en totalt vissen ros av en närmare 50-årig man som undrade om jag inte skulle hänga me på pizzerian. Jag avböjde artigt dock. Och han fick behålla rosen. Han behöver den nog bättre.

Hade en fin kväll hemma hos min kollega (får man säga så om man är praktikant?) igår. Därav den sena hemresan. Tacos och intressanta diskussioner, glass och film. Det satt fint såhär helgen innan jag påbörjar min sista praktikvecka. Hjälp vad fort tiden har gått. Jag kommer nog allt sakna många. Samtidigt som jag längtar som en tok efter mitt kära NORRLAND! ♥

Idag hängde jag med Ninni och.. KICKIS! Vet inte hur många år sedan det var jag såg henne.. mer än tre år sedan i alla fall kom vi fram till. Kanske fyra. Kanske fem. Men vi kom även fram till att det inte märktes alls. Det var en fin dag med fina människor. Tack ska ni ha!

Oh well. Dags att tänka på refrängen..

Inga kommentarer: