2009/12/07

iPhone!

Jag har köpt en iPhone. Det var verkligen inte meningen. Eller.. let me rephrase that.. Det var inte meningen att jag skulle köpa en iPhone IDAG. Jag har ju tänkt på det förut. Paulina har ju en och den verkar så spejsig me massa användbara finesser. Men trots det.. fem minuter innan jag köpte den hade jag inte en tanke på det. Det är så typiskt.. jag och mina impulser! Det är så mina pengar försvinner. Jag borde skaffa en God man eller förvaltare! (Får be Björn eller Emma skicka in en ansökan åt mig.. haha) Skämt å sido.. jag överlever även detta inköp utan att behöva svälta så det är nog ok. Försökte faktiskt tänka över det. Men då sa killen i butiken att de kör kampanjen så länge telefonerna räcker och de hade bara tre kvar. Jag frågade om jag åtminstone fick fundera 10 minuter. Men då sa han att de stänger butiken om 1 sekund. Haha. Så gick det med min betänketid. Han lyckades övertala mig. Det var nog för att han var sundsvallare. Jag med mitt alltför sjuka ansiktsminne hamnar alltid i dessa situationer. Jag kommer in i butiken och så fort killen kommer emot mig tänker jag: Honom känner jag igen! och nånstans hinner jag halvt tänka sundsvall men släpper det när jag måste börja fundera på telefonen. Men när affären är klar och jag räcker fram mitt leg frågar han om jag är från sundsvall. Då inser jag att jag inte inbillat mig. Kastar ur mig ett "Jahaaa, då är det därför jag känner igen dig!" Dumt gjort. Jag gör alltid så! Jag funderar ett tag och frågar om han inte gått på hedbergska och är typ lika gammal som mig. Såklart var det så. Han kände inte igen mig dock... Surpise! Haha. Förstår inte hur min hjärna fungerar. Det är lite sjukt nästan. Jag gillar inte riktigt de här situationerna. Hamnar i dem lite då och då. Normala människor funkar inte så. Och så måste jag alltid förklara mig. Ibland låtsas jag som att jag inte känner igen folk som jag vet att jag träffat förr bara för att slippa hamna i en konstig situation. Men seriöst.. jag har aldrig någonsin pratat med denna människa förut, men jag är nästan säker på att jag till och med vet vilket program han gick. Är inte det sjukt så säg?

2 kommentarer:

Karin sa...

det heter skolkatalog;)

jessie sa...

men nu blev jag nyfiken, vem e karln? :) o Grattis till din iphone, du kommer knappast bli missnöjd :) KRAM