2008/09/29

genus och hjärnsläpp.

Klockan är halv åtta och här sitter jag på skolan. Sällan har jag varit så arg, irriterad och ångestfylld över en skoluppgift. Madde har fått känna på mitt dåliga humör rejält idag. Stackarn. Men nu börjar det släppa och jag har faktiskt fått lite struktur på det hela i min hjärna. Nu ska jag bara få ut det på papperet också. Eller in i datorn blir det väl först. Men det blir nog bra.

Genus är ändå ett spännande ämne som väcker en hel del heta diskussioner i klassrummet. Det bästa var när en kille häromdan har en lång utläggning i föreläsningssalen om sina åsikter i det vi just då diskuterade och avslutade med en mening helt tagen ur luften.. "Ja, min mamma klädde mig ju i en klänning en gång när jag var liten.." Äh, det är nog inte roligt för er när ni läser det.. men det var ganska komiskt just då. :)

I helgen var jag på bio och såg Wall-E! Hur söt film som helst! :) Och igår provade jag ett (för mig) nytt spel: Hjärnsläpp. (<--Även det ett tips!) Det går ut på att man ska svara på konstiga frågor och samla hjärndelar och om man misslyckas åker man in på psyket och måste behandlas. Jaja.. det är ganska kul iaf.

Jag har ju inget vettigt att skriva just nu märker jag ju. Ska nog släcka ner burken och gå hem istället.. Ber om ursäkt för ett ointressant inlägg. Blir lätt så. Jag vet att ni inte vill läsa bara en massa socionomsnack. Oh well..

Later kids..

Inga kommentarer: