2008/09/09

brända potatisar

Jag ber om ursäkt om ni finner den här bloggen tråkig. But frankly, i don't care.. Syftet är inte att jag ska ha smarta, tänkvärda eller ens särskilt välformulerade inlägg. Jag har alltid varit den som inte vill blogga om jag inte har nåt intressant eller genomtänkt att säga.. så jag väntar på inspiration.. väntar.. och väntar... och skriver ett inlägg en gång i halvåret. Måhända är det ett bra å intressant inlägg, men egentligen.. hur kul är det? Så nu blir det såhär.. min vardag helt enkelt. Förhoppningsvis kan det ju ändå bli ett eller annat intressant inlägg då och då. :)
Nu har jag klargjort syftet med denna blogg, så att alla vet vad de ska förvänta sig.. (under den tiden hann jag såklart glömma att min mat var i ugnen och mina ugnsstekta potatisar blev mer stekta än vad som var tänkt.. but i'll live.)

Det var upplyftande att gå till kyrkan i söndags. Mycket för att vi var fyra stycken från klassen där! Genom vad vi tillsammans visste om våra andra klasskamrater kom vi fram till att vi faktiskt är 6 st kristna på inter/inter. Härligt! I övrigt var EFS mycket bra. Bra predikan, lagom lång (pingstkyrkans möten här är rätt långa!), många trevliga människor, ungdomar.. osså gott fika! :) Vi får väl se var jag hamnar tillslut.

Vi har kommit igång med föreläsningar nu. Det är intressant och lärorikt. Det är både socialt arbete, juridik å politik. Spännande. Men läskigt. Man börjar mer och mer förstå hur svårt det kommer att vara. Vilka problem och dilemman vi antagligen kommer att stöta på. Man förstår hur viktigt det är med den egna personliga utveckligen. Men det läskigaste, som i alla fall inte jag tänkt så mycket på innan, är vilken otrolig makt man har över andra människors liv i en sån här yrkesroll. Det gäller att verkligen känna sig själv och sina egna behov, så man kan sätta dem åt sidan och inte på nåt sätt, varken medvetet eller undermedvetet, missbruka sin makt. Självdisciplin och självkontroll är det som gäller! Tur att vi får bra undervisning.. även om vi inte kommer vara på långa vägar färdiga när den är slut.

Det var lite från mig. Nu ska jag käka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul o se att du kommit igång med livet i Östersund. Blir lite nostalgisk o saknar studentlivet =) Lycka till med allt!