2009/11/30

when it rains, it pours.

En olycka kommer sällan ensam, when it rains it pours, när man får problem med bilen... ja då får man det igen. Klant-jag måste självklart se till att få punka såhär drygt en vecka efter "incidenten" med mitt avgasrör som ställde till det för oss, men som min farbror så snällt åtgärdade. Men det kanske var tur att punkteringen hände där den hände: alldeles i närheten av parkeringen utanför pizzerian. Vi parkerade och medan jag satt och surade över situationen kom Linnea på idén att springa in på pizzerian och be om hjälp eftersom vi konstaterat att ingen av oss är superhaj på att byta däck. Även om vi rent teoretiskt vet hur man gör var vi inte säkra på hur det skulle gå i praktiken. Till vår lycka bestämde sig en av pizzasnubbarna för att ställa upp och det hela mynnade ut i en rätt komisk situation som är svår återge i en blogg. Han tyckte nog att vi va två blåsta brudar som inte kunde nåt om bilar (nåväl, kan väl ligga något i det) och han drev ganska friskt med oss ett tag, men det är sånt man får ta. Han bytte vårt däck i ett nafs och skämtade om att "vi utländska killar är rätt bra å ha va?". Vi hade tyvärr inte 5000 kr i fickan som han önskade men imorgon planerar vi att åka dit och lämna en smarrig chokladask och ett kort. För det kan vi i alla fall kosta på oss, trots att vi är studenter.

2 kommentarer:

Jyothi sa...

Vad söta ni är tjejer :) Länkade dig raring :) hoppas det inte gjorde något puss /Jyothi

Anonym sa...

Vilken tu att det löste sig. Är också lite osäker på att byta däck.. även om jag vet hur det går till i praktiken. Jag viftar bort det med att säga att det är "karlgöra" & smiter från det i år igen ;)