2009/08/31

första praktikdagen

Idag har jag haft min första praktikdag. Det gick bra tror jag. Fast det är alltid obekvämt och lite jobbigt i nya situationer.. Även om andra inte ställer krav, så ställer jag krav på mig själv, lite för höga ibland. Men jag tror det blir bra.

För den som inte visste ska jag göra min praktik i 15 veckor på socialpsykiatriska enheten på socialtjänsten. Dit vänder sig människor med olika psykiska funktionshinder (ex. depression, bipolär sjukdom, shizofreni..) för att få olika insatser. Det kan vara boendestöd, särskilt boende, sysselsättning eller kanske samtalskontakt eller kontaktperson. Socialsekreteraren ska göra en bedömning av vilka insatser klienten behöver och har rätt till, och se till att det verkställs. Så nu vet ni vad jag kommer syssla med.


Vi har förresten varmvatten nu! Praise the Lord!

Inga kommentarer: