2010/09/19

valet (och kvalet) är över.

För min del i alla fall. Min röst är lagd. Det känns gott. Aldrig förr har jag haft sån valångest som denna gång. Som att hela Sveriges framtid vilar på mina axlar ungefär. Riktigt så är det ju inte, och det fick jag inse tillslut. Det finns inget parti, eller ens block, som jag helhjärtat och säkert kan eller vill rösta på. Men att inte rösta är inget alternativ. Inte heller att rösta blankt. Särskilt inte när ett parti som Sverigedemokraterna står och knackar på dörren till riksdagen. Då krävs att alla tar sitt ansvar. Så det är bara att bestämma sig tillslut, hur vilsen man än känner sig i politik-djungeln. Och jag är kanske mest vilsen av alla! Men rösten är lagd och det återstår att se om jag får ångra mig eller inte. Oavsett hur vår regering ser ut imorgon finns det ju trots allt ett annat val som är viktigare än alla andra val. Ett personval där jag med 100% säkerhet lagt min röst rätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

gasch, jag hade också svårt att välja i år.. men jag gjorde det iallfall.

hejdå!