2010/09/05

ny höst - nya möjligheter

Igår kväll var jag sådär stört trött efter en lång dag. Gick in i badrummet och ville bara få tänderna borstade snabbt så jag kunde krypa ner och njuta av sängen. Tog tandborsten som vanligt, men när jag tittade ner i tandborstmuggen satt där en stor äcklig tvestjärt! Eeeeeew! GROSS! INTE en överraskning man vill ha sådär sent på kvällen. Hur fräscht är det liksom. Tänk, där har den kanske krupit runt på min tandborste. Not cool. Not cool at all. Tvestjärtar är inte min grej. Men jag överlevde det med.

Byggjobbarna blir jobbigare och jobbigare. Ni kan ju tänka er hur det låter när man bor överst i ett hus och en till våning håller på att byggas på. Också kan ni tänka er att de börjar sju på morgonen. Ibland när byggjobbarna är på ett visst humör kan man även vakna av ett "Tjofaderittanlej" utanför fönstret. När man legat i sängen och lyssnat på allt oväsen ungefär en timme, så känns väckarklockan mest som ett hån när den går igång. Like i need it. Utöver dessa underbara klanger från hammare och tonerna från borrmaskinerna har vi även haft "tropiskt regn" i badrummet. Gissa vad som händer när byggarna inte täcker ordentligt efter en arbetsvecka och det börjar regna. Just det.. läckor och fuktskador. Maggies rum, badrummet, hallen och förrådet. YAY. Ett utmärkt sätt att börja hösten.

Om jag ändå ska vara lite positiv här också, inte bara klaga, så skulle jag bara vilja säga all kärlek till Jämtland! Jag tror att Gud lade ner lite extra tid och energi när han skapade denna plats. Elin i Östersund är som fisken i vattnet, handen i handsken, jag i mitt rätta element. Och jag tackar GUD att jag får känna så.

Inga kommentarer: