2010/01/09

den 8:e januari.

Idag köpte jag Elvis mintpastiller på ÖB. Skitcoola förpackningar. Och på hans födelsedag och allt. (Fast jag inte tänkte på det förrän efteråt..) Och ja, egentligen är klockan för mycket nu.. men GRATTIS ELVIS! Jag önskar jag hade kommit på det lite tidigare. Då hade jag satt på mig mina Elvis-örhängen, dagen till ära. Jag kommer ihåg för 4 år sedan, jag bodde i USA och jag drog med mig mina österrikiska vänner ut på restaurang för att fira Elvis födelsedag. De suckade åt mig. Jag har älskat Elvis och allt som har med Elvis att göra sedan jag var tio år. Då önskade jag mig ett kassettband i julklapp.. Vilken glädje när jag fick det. Jag gick runt med min freestyle och lyssnade hela julen. Jag verkligen älskade det. Jag har letat upp just det albumet på spotify. Det osar nostalgi. Jag blir tio igen.

Men, den 8 januari är inte bara Elvis födelsedag. Icke att förglömma är det även mina älskade föräldrars bröllopsdag! Det är faktiskt ännu häftigare. 33 år. Wow. Ni är mina viktigaste förebilder. Ni visar att det går! Stort GRATTIS till er!



Inga kommentarer: