2009/10/09

Ska jag boka kyrka?

Häromdagen hörde jag på radion om en kille som bloggar om sitt stundande bröllop. Ni kanske också hört om honom? Han har bokat kyrka och präst. Datumet är satt till nån gång nästa sommar. Han har låtit sy upp flera brudklänningar. Det enda som fattas nu är bruden själv. Han har alltså inte ännu träffat henne som han ska gifta sig med. (Snacka om tro!) I en intervju sa han att att det inte är så viktigt att han känner henne innan de gifter sig, utan han tror på att man tar ett beslut och att man lär sig älska någon. Jag tycker att det är en intressant grej han gör och jag håller med om mycket av det han säger. Jag tror också att man kan komma långt på ett beslut och att man faktiskt kan lära sig älska någon. Till exempel tror jag att många arrangerade äktenskap ändå kan vara ganska lyckliga. Så jag tänkte göra samma sak.... eller okej, kanske inte.. nej, jag vill nog gå den vanliga vägen ändå. Men det jag menar är.. visst är det lite crazy ..men ändå inte HELT galet det han gör? Jag hoppas han hinner hitta sin brud tills bröllopet och att de får ett lyckligt liv tillsammans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, att älska är något man bestämmer sig att göra. Förälskelse är känslor som kommer och går. Men så länge man har bestämt sig för att älska någon det värsta man kan och det är ömsesidigt så har man ganska goda förutsättningar för att ett äktenskap ska lyckas. Lätt är det inte för någon. Puss!

malk sa...

haha vilken grej!! Jag tycker du ska göra nåt liknande :D