2009/02/08

profethelg

EFS hade en "profethelg" denna helg.. Jonas Hallabro och Jan Sköld var här och talade om profetians gåva. Mycket har man väl hört om det förr, men det här var den absolut bästa undervisningen jag nånsin fått om detta ämne, hands down! SJUKT bra! Naturligt, prestigelöst och avslappnat med utgångspunkt från Guds oändliga kärlek till oss. Praktik i slutet av varje undervisningspass. :) Även det avslappnat och prestigelöst. Precis som det ska vara. Verkligen en givande helg!

Jag har fått Emma att gå med på en deal med mig. För att ägna min tid åt något mer produktivt har jag bestämt att denna tidsslukare (internet) bara får användas 1 timme per dag max. Det blir så lätt att man sätter sig och glömmer av tiden och vips så har den bara flugit iväg. Så nu har vi 1timmesregeln.. både hon och jag. Bäst att hålla den.. annars får vi gå fram i kyrkan och bekänna inför församlingen ;) hehe.. vi va tvungna att komma på ett tillräckligt läskigt straff ju.. :-P

Det har ännu inte slutat snöa! Varje gång man går ut får man pölsa (heter det så?) i djupsnö typ.. Det är väl mysigt på sätt å vis.. men lite uppehåll får det allt bli så de hinner ploga undan lite oxå.

Dags å sova. Dugga imorgon... orka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heter nog "pulsa" i snö. "Pölsa" är det där man äter med potatis och rödbetor. ;)

Hej förresten, längesen sist! Skoj att du orkar blogga lite mitt i allt pluggande. Alltid kul att läsa för oss här hemma. Verkar som du trivs rätt bra där borta. Låter superbra det.

Själv är jag hemma och tokväntar på ny bostad och en liten bäbis. Har avklarat vecka 25 nu och han sparkar och snurrar runt som bara den. Både längtar och bävar. Tänk att man ska ansvara för ett nytt litet liv snart... Scary! :D

Ha det bra i snöyran!

Kram /Mia

Lina sa...

jonas hallabro är kung :D