2009/02/01

palt och träningsvärk

Det finns tydligen en och annan som läser denna blogg och vill att jag ska bli lite flitigare här, så jag får väl försöka då! Men jag kan inte ge några löften om hur länge det kommer hålla i sig! ;)

Idag efter kyrkan var vi hos bengan å käkade palt! Mmm. Det är sånt man gör häruppe i norrland. Åker längdskidor, pimplar och äter palt. Bland annat.. :) Jag åt dock inte så pass mycket att jag fick uppleva det berömda paltkomat. Snön har kapslat in träden sådär vackert här igen och solen börjar titta fram så allt gnistrar. Snart börjar de hyra ut långfärdsskridskor så man kan åka runt på sjön å mysa.

Jag lider nuförtiden av kronisk träningsvärk.. typ. Vi är några som precis skaffat träningskort, och betalar man 300 kr i månaden måste man ju få valuta för pengarna. Så det är träning varannan dag som gäller. Med tanke på hur länge sedan det var mina muskler sist fick nåt att bita i är det inte underligt att man får lite ont efteråt. Så vi går runt och känner oss lite smått handikappade för det mesta. Förhoppningsvis kommer vi snart över den där första fasen..

What else? Jo, jag var på konsert i fredags och såg The Soundtrack of Our Lives! Sjukt bra! Ett hett tips till de konsertsugna.. kolla upp! De är på turné nu.. Definitivt en av de bättre konserterna jag varit på på länge. :)

Nu ska jag försöka vara lite duktig och ägna mig åt min 700 sidors sociologibok ett tag!
Laters!

Inga kommentarer: