2010/05/19

loosing sleep

Stressad och sömnlös. Hatar kombinationen. Måste varva ner. Måste sluta tänka på alla måsten. Det blir dygnet-runt plugg den närmsta tiden. Det var priset för att åka till Göteborg. Men det var det värt.

Gör mig stark
Jag ber att du håller mig
Bo i mig, gör mig stark
Lev i mig
Du vet jag vill älska dig
Bo i mig, gör mig stark

Så bär mig Gud i dig
bär så långt det går
Jag slutade försöka för länge sen
Så bär mig Gud i allt
bär så långt det går
Och trodde jag på dig
snälla stå kvar hos mig

När jag vaknar i mardrömssvettiga lakan, bo i mig
Gör mig stark
Lev i mig
När allting rasar, när hela världen rämnar, bo i mig
Gör mig stark
Lev i mig

Så bär mig Gud i dig
bär så långt det går
Jag slutade försöka för länge sen
Så bär mig Gud i allt
bär så långt det går.
Och trodde jag på dig
stå kvar hos mig.
(Emil Svanängen)

Inga kommentarer: