2010/03/09

no sound of silence

Välkommen till Marielund! Här kan du njuta av den vackra utsikten över byggställningarna medan du lyssnar till borrmaskinernas klara stämma. ÖBO finns här för dig och vi erbjuder en rad olika tjänster; Har du svårt att ta dig upp på morgonen? Vi erbjuder väckning till hammarslagens ljuva melodi! Tycker du om att få besök? Vi skickar byggarbetare varje vecka! Du behöver inte ens öppna dörren, vi har huvudnyckel!

Suck.. jag bor verkligen på en byggarbetsplats. Först var det elskåpet som skulle monteras, sen var det fönstrena som skulle bytas, sen ska det målas efter fönsterbytet, för att inte tala om den där våningen som ska byggas till... och hissen. Ventilationen ska ses över, köksfläkt installeras. Det har pågått sedan vi flyttade in och kommer nog inte sluta innan vi flyttar ut. Det är bara att gilla läget. Visst är det trevligt att få nya grejer, jag ska inte klaga egentligen. Men jag vill ändå uttrycka ett missnöje över allt oväsen, alla arbetare som springer in och ut och över att behöva plocka ner gardiner och flytta möbler hit och dit hela tiden.. Sen slutar väl det hela med en höjd hyra som pricken över i:et..  

Men nu har jag uttryckt mitt missnöje färdigt. Nu kallar skolarbetet.

Inga kommentarer: