2009/01/06

tillbaka i vinterstaden.

Så var helgerna över och jag är tillbaka i Östersund. Det var härligt att vara hemma en sväng, men det är skönt att vara tillbaka här också. Eftersom jag inte fick så mycket pluggat under jul och nyår blir det dock mycket att sätta igång med nu.. Men efter nästa vecka är det slut på terminen och då bär det av till Vemdalen för lite snowboardåkning! :) Yay!

Jag har ju flyttat nu också, in till stan.. till en liten lägenhet på 19,5 kvm med kokvrå.. lite krångligt att laga mat här, men det är mysigt och jag trivs bra. Bättre ska ja trivas när de kommer å byter ut min antika dusch oxå. Tills dess får jag duscha med plastpåse på huvudet eftersom den sitter uppe i taket inte går att reglera.. ett under att vattnet når ner till mig! ;) Om jag sitter i sängen på kvällen å sneglar ut genom fönstret ser jag det upplysta kyrktornet på storkyrkan. Mysigt. Jag behöver ingen väggklocka! ;) Men det bästa är nog att jag har flera av de jag hänger mest med i samma hus.. några våningar under bara.. :)

Men nu är det dags att sova!
God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fuskigt!!! Jag vill också bo i en vinterstad! Efter att ha spenderat nyårsveckan i Vemdalen (30 cm nysnö sista dagen) kändes det deprimerande att åka till gröngrå gräsmattor... Var kul att träffa dig vännen! Får göra allvar av planerna att hälsa på. :-) Kram, kram/Lotta